TrendWall Frakt- och leveransvillkor Skip to main content

Frakt- och leveransvillkor

Fraktkostnad

När du väljer att beställa dina varor hos oss tillkommer en fraktavgift baserad på ditt postnummer eller område. Undantag är särskilda destinationer och öar, där en extra avgift tillkommer.  

Se vår tabell för fraktkostnader här.

Hos oss kan du även välja att hämta din beställning gratis på vårt lager i Helsingborg. 

LogistiCompany AB  
Florettgatan 27B, 254 67 Helsingborg 
Öppettider vardagar 08.00 till 17.00 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på våra leverantörer eller fraktbolaget.  Fraktbolaget ansvarar för att avisera dig som kund, till det telefonummer eller email,  som du uppgett vid beställning. Den fraktkostnad vi tar ut motsvarar inte alltid den reella kostnaden för frakt av tungt gods på pall.  

Leveransvillkor- Hemleverans

Vår leveranspartner är främst DHL, beroende på din destination kan leverans komma att ske med annat fraktbolag. Normalt tar det ca 3-5 vardagar innan du får din leverans från det att du lägger din beställning. Leveranstiden är endast preliminär. Efter lagd beställning kommer du att få ett meddelande av oss där vi bekräftar att dina varor är på väg till dig, du kommer även att få en avisering från fraktbolaget med leveransinformation. Du och fraktbolaget behöver därefter bestämma datum och tid för leverans av dina beställda varor. Från det att du har fått aviseringen från fraktbolaget behöver du ta emot din beställning inom 4 dagar, om du inte skulle ta emot din beställning inom 4 dagar kommer du att debiteras lagerhyra från 500-899 SEK per pall och per dag.   

För att det inte ska uppstå problem med leveransen är det viktigt att du som kund kontrollerar att du har angett korrekt mobilnummer, detta då det är kundens ansvar att se till så att fraktbolaget kan leverera beställningen. Som kund ansvarar du även för att fraktbolaget kan nå dig på det angivna mobilnumret efter det att din beställning har skickats från oss. Om fraktbolaget inte kan nå dig inom den utsatta tiden kommer din beställning att returneras till vårt lager och du kommer att debiteras för samtliga utgifter som returen innebär (hanteringsavgift, expeditionsavgift & returfrakt). Om du som kund skulle neka att ta emot din beställning kommer du att debiteras för hanteringsavgift, expeditionsavgift och returfrakt.   

Om inget specifikt anges gäller transport av samtliga leveranser fram till adressen på körbar väg, om du bor i lägenhet levereras dina varor till porten/trottoaren (OBS. det förutsätter att fraktbolaget har möjlighet att komma fram, samt att det är lagligt, vid undantagsfall kan dina varor komma att levereras till närmaste möjliga avlastningsställe). Om du bor i hus/radhus ska vägen vara i bra skick så att lastbilen kan vända och använda bakgavellift (OBS. det förutsätter att underlaget inte är ojämnt, av grus, av sten eller dylikt). Ansvaret att undersöka förutsättningarna för leverans ligger hos köparen.  

Vid leverans till öar som saknar broförbindelse levererar vi i vanliga fall dina varor till närmaste kajplats på fastlandet.  

Glöm inte att du som kund ansvarar för att kontrollera varorna innan du kvitterar leveransen. Om det mot förmodan skulle förekomma skador på varorna behöver du dokumentera och notera dessa innan du kvitterar leveransen. Tänk också på att du ansvarar för att kontrollera att du har mottagit rätt varor innan du monterar upp dekorplattorna.   

Mottagningskontroll 

Vid mottagande av leverans vänligen kontrollera att antalet kolli stämmer, samt ifall det finns några synliga skador på emballage eller på varan. Det är viktigt att du kontrollerar detta medan chauffören fortfarande är där. Skador ska noteras på kvittensen vid mottagandet av leveransen innan fraktsedeln kvitteras och innan chauffören åker iväg.  

Ifall skadan först skulle upptäckas när du packar upp varan, dvs. en dold skada,  

behöver du kontakta oss och mejla oss bilder på skadan inom 60 dagar efter mottagen leverans, detta för att vi ska kunna behandla ditt ärende. Anmälan om skadan ska ske till vår e-post:info@trendwall.se glöm inte att bifoga bild på skadan. Vi kan endast ersätta skadade varor som rapporterats till oss inom 60 dagar efter mottagen leverans.  

 

Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Trendwall AB frånsäger sig allt ansvar gällande omkostnader för bokade hantverkare vid försenad, utebliven eller felaktig leverans.  

Leveransvillkor- Utlämningsställe

Mindre sändningar kan komma att skickas till fraktbolagets närmsta utlämningsställe baserat på det postnummer som angvas vid köpet. Efter lagd beställning kommer du att få ett meddelande av oss där vi bekräftar att dina varor är på väg till dig, du kommer även att få en avisering från fraktbolaget när din sändning finns redo att hämtas på ditt utlämningsställe.  

Glöm inte att ta med legitimation när du ska hämta ut paketet. Paket som inte hämtas ut inom angiven tidsram (vanligtvis 14 dagar) går automatiskt i retur till TrendWall AB. Returfraktkostnaden står du som kund för.  

Leveranstid

Alla våra lagervaror levereras vanligtvis inom 3-5 vardagar, ifall du beställer en beställningsvara är leveranstiden något längre, leveranstiden är endast preliminär. Leverans sker vanligtvis med DHL, beroende på din destination kan leverans komma att ske med annat fraktbolag. Ifall du är bosatt på en ort som saknar reguljär transport kan leveranstiden komma att förlängas. Trendwall AB kan inte alltid garantera exakt leveransdag, detta beror på att vi inte kan påverka fraktbolagets flöde. Kontakta vår kundservice ifall du vill ha specialleverans (OBS. avgifter kan tillkomma).  

Minsta mängd att beställa (dekorplattor)

Minsta beställning är en förpacking, dvs 1,86 kvm eller 1,92 kvm beroende på plattstorlek.